2015. augusztus 20., csütörtök

4 tojásos meggyes "dobálós" piskóta.


Ha az ember türelmetlen, így jár!
Nem vártuk meg, hogy meghűljön, de nem bálba készült. Nekem így kicsit jobban is tetszik, hiszen mindent feltár magából. Egyik barátom azt írta, a ma divatos "rusztikus" szó illik rá legjobban.
Nejem nem teketóriázott. Megcsinálta a gyors ebédet, és mivel a döglesztő hőségben nem volt kedve sütni, valószínű a mostani hűsebb idő inspirálta egy gyors süti elkészítésére, így augusztus 20. kora délután. 
Az ilyen, és hasonló alap sütikhez nem kell kutatni recept után, de még nekem sem kell utólag érdeklődnöm a pontos mennyiségekről, hiszen az én reszortom a fényképek elkészítése, majd a recept leírása. Szerencsére sokat javult állapotom az elmúlt hónapban, így sokkal gyorsabban megy a klaviatúra csépelése. Kaptam egy kisebb agyi infarktust, de azzal sikerült visszatornásznom magam majdnem az előző szintre, hogy írtam, és írtam, és írtam.
Szinte mindenről, de mivel mostanság a gasztronómia áll legközelebb hozzám, előkapartam régebbi fotóimat is, amikről még nem írtam receptet, és pótoltam a hiányt. Ezért jött kapóra a mai süti is, ami nem is tudja még, mekkora segítségemre van rehabilitációmban. Többet ér, mint egy doboz tabletta!
De ha már nekikezdtem, jöjjön maga az, ami sokakat a képernyő elé ültetett.  A recept.


Hozzávalók egy 25 x 25 cm.-es kerámia sütőtálhoz:

4 kanál liszt,
4 kanál cukor,
4 tojás,
fél csomag sütőpor,
300 g. meggy,
fél marék durvára vágott dió,
fél marék mazsola.
porcukor a szóráshoz.

 A tálat kivajazta Párom, a tojásokat szétválasztotta, a fehérjéket felverte a cukorral, majd óvatosan hozzáadta a tojássárgákat, és a sütőporral elkevert lisztet. A tésztát a tálba terítette, majd megszórta dióval, mazsolával, és meggyel egyenletesen. Előmelegített sütőben kb. 25 perc alatt sült meg a piskóta. Mint minden más esetben, most is el lett végezve a tűpróba.





Elkészült tehát a "nagy mű" Nagyon finom lett a süti, de a legnagyobb haszna az volt, hogy gyakorlatoztattam megint kezemet, és agyamat. Ez pedig számomra most mindennél többet ér. A fotókon még van mit javítanom, de biztató az eredmény.
És még egy jó tanács a végére. Ha nem vagytok annyira türelmetlenek mint most mi, meghűlve sokkal szebben szeletlehető minden sütemény!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése